Integritetspolicy

A. Introduktion

Vi är angelägna om att skydda integriteten hos våra webbplatsbesökare, våra medlemmar och andra vars personuppgifter vi hanterar. Denna policy förklarar vad vi gör med din personliga information.

B. Personuppgiftsansvarig

Personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som denna policy omfattar är Katrineholms Kammarmusikförening, nedan ”KKF”.

Vår webbplatsadress är: https://kammarmusik.nu

Vid frågor gällande vår behandling av personuppgifter, eller om din personliga information behöver korrigeras eller uppdateras, kan du kontakta oss.

Via e-post: info@kammarmusik.nu

Via vanlig post:

Katrineholms Kammarmusikförening
c/o Lars-Anders Cederberg
Vasavägen 27
641 32 Katrineholm

C. Insamling och användning av personlig information

Personlig information som du delger oss kommer att användas för de syften som anges i denna policy. Följande typer av personlig information kan samlas in, lagras och användas:

1. Information (din e-postadress och eventuellt ditt namn) som du anger för att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Tjänsten vi använder för utskick av nyhetsbrev kan spåra huruvida mottagaren öppnat nyhetsbrevet och interagerat med dess innehåll.

2. Information som du skickar till oss via e-post, inklusive dess innehåll. Informationen kan användas för att skicka e-postmeddelanden som du specifikt har begärt, exempelvis för att besvara dina frågor eller synpunkter.

3. Information som behövs för att teckna medlemskap i KKF. För att teckna medlemskap behöver du ange ditt för- och efternamn, din adress och/eller e-postadress. Om du anger ditt telefonnummer kan även detta komma att lagras. Namn och adress/e-postadress används för att administrera medlemskapet samt skicka dig relevant information rörande KKF:s verksamhet och verksamhetsområde.

4. Ditt för- och efternamn skrivs in i röstlängden om du som medlem i KKF deltar på föreningens årsmöte/extra årsmöte.

Via webbläsarens inställningar finns möjlighet att dels blockera användningen av kakor, dels radera tidigare lagrade kakor. Notera att radering liksom fullständig blockering av kakor kan ha negativ inverkan på många webbplatsers användbarhet.

E. Utlämning av personlig information

De personuppgifter som beskrivs under punkt C hanteras av ansvariga ledamöter i KKF:s styrelse.

Röstlängder kan vid behov lämnas ut till revisorer och till granskande myndighetsperson.

Vi kommer inte att utlämna din personliga information till tredje part för deras eller någon annan tredje parts marknadsföring.

F. Bevarande av personlig information

1. Personlig information rörande tidigare prenumerant på vårt nyhetsbrev (e-postadress och eventuellt namn) sparas i maximalt 18 månader efter det att prenumerationen avslutats.

2. Personlig information rörande tidigare medlem (namn, adress och/eller e-postadress, eventuellt telefonnummer) sparas i maximalt 18 månader efter det att medlemskapet upphört. Röstlängder för årsmöte/extra årsmöte arkiveras dock på obestämd tid.

3. Personlig information som vi behandlar för övriga ändamål sparas så länge som det är nödvändigt för att uppfylla aktuellt ändamål.

G. Din personliga informations säkerhet

1. Vi vidtar rimliga tekniska och organisatoriska försiktighetsåtgärder för att förhindra förlust, missbruk och obehörig ändring av de personuppgifter vi hanterar.

2. Vi ber dig notera att vi inte kan garantera säkerheten för data som skickas via internet. Genom att tillåta att vi samlar in, använder och sparar din personliga information i enlighet med denna policy medger du att informationsöverföring via internet i sig är osäkert.

H. Dina rättigheter

1. Du kan be oss att ge dig all personlig information vi har om dig.

2. Du kan när som helst be oss att inte använda din personliga information för marknadsföringsändamål. Prenumeration på vårt nyhetsbrev kan även avlutas via länken för avregistrering som finns i nyhetsbrevet.

3. Du kan när som helst be oss att få felaktiga personuppgifter rättade.

4. Du kan när som helst be oss att få dina personuppgifter raderade om uppgifterna inte längre är nödvändiga. Om du som medlem i KKF begär att få dina personuppgifter raderade innebär det dock i praktiken att ditt medlemskap avslutas. Detta eftersom medlemskap förutsätter att ditt namn och din adress och/eller din e-postadress finns registrerade i KKF:s medlemsförteckning.

5. Du har rätt att invända mot personuppgiftsbehandling som stödjer sig på en intresseavvägning.

6. Vid klagomål gällande vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

I. Tredje parts webbplatser

Vår webbplats och våra nyhetsbrev innehåller hyperlänkar till tredje parts webbplatser. Vi har ingen kontroll över, och är inte ansvariga för, tredje parters sekretessprinciper och praxis. Inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar) från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen. Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda kakor, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med det inbäddade innehållet om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.

Sidan uppdaterades 2024-07-19